dinsdag 10 september 2013

Buikband hotfixen voor een kleine man op komst

Via mijn facebook pagina  Emma's Heaven  had ik een wedstrijd georganiseerd. Iedereen die de pagina leuk vond en mijn wedstrijdbericht deelde deed mee met de prijsvraag. In totaal waren er 47 profielen die meededen met de actie (die hadden en geliked en gedeeld de rest helaas niet doorgedeeld of geliked) en daaruit kwam een winnares.

Deze dame (die net zwanger was) wilde wachten tot het geslacht bekend was en afgelopen week werd bekend dat het een jongetje is wat ze samen met haar man verwacht. Omdat Emma's Heaven eigenlijk alleen voor meiden is (haaraccessoires en meer) heeft ze mogen kiezen voor een artikel uit mijn andere hobbie die ik gestart ben namelijk van Emma's Treasure.

Ze koos voor een zwarte buikband waar ze een mooie print op heeft laten hotfixen.



Zo gezegd zo gedaan en vandaag heb ik de buikband helemaal afgekregen.

Ze koos voor het onderstaande plaatje voor de buikband (gevonden op Glittermotifs ) en heb er de voetjes bijgezet als extra aankleding.



Ze koos de kleuren zilver en turkooise als hotfixkleuren en mocht dit zelf verdelen wat het mooiste was. Ik besloot bijna meteen de ring met zilver te doen en toen was het niet meer zo moeilijk om de rest in turkooise te doen. Ik koos natuurlijk voor de jongenshotfixstenen. De turkooise kan je hier vinden en de zilveren matte kan je hier vinden.

Eerst natuurlijk het patroon gelegd en weer de klassieke fout gemaakt om het niet in spiegelbeeld uit te printen arrggg. Dus overnieuw de tekst uitgeprint en de ring en voetjes heb ik gelaten. Scheelde me toch wat tijd.  



Patroon klaar en het was tijd om deze op een zwarte buikband te zetten.
Eerste stap was de buikband strijken aangezien ik hem eerst was voor ik het patroon erop zet. Anders zit er zo een chemisch laagje op waardoor de steentjes niet goed hechten heb ik in het begin van mijn hobbie gemerkt. Best frustrerend... dan komt alles meteen weer los en hecht het totaal  niet aan de vezels van het kledingstuk.


Bakpapier er weer op (tegen het smelten van de folie) en verhitten zolang nodig is. Bij deze 3mm hotfixstenen heb ik 3x 20seconden gedaan. Toen de buikband binnestebuiten gedaan en weer gestreken voor 20 seconden. Zorgen dat het strijkijzer niet schuift en als je verzet dan til je de strijkijzer op en verzet je het naar een nieuwe plaats.Stoon uit en warmte stand 3 heb ik gebruikt. (de heetste stand)

Het eindresultaat 


De buikband is super gelukt. En de foto van de buikband in gebruik is toegekomen.

Het eindresultaat met een 20w zwangerbuikje :



Voor meer info om te weten hoe je hotfixpatronen maakt klik dan HIER
Voor meer info over hotfixpatronen plaatsen op kleding klik dan HIER
Voor mijn andere blogs klik dan HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten