zaterdag 7 september 2013

Appeltaarten bakken voor mijn verjaardagsfeest

Ik maak altijd heerlijke appeltaarten volgens mijn familie. En altijd als ik mijn verjaardag vier maak ik er 2 zodat iedereen ervan kan smullen.
Zondag 8 september is het weer zover. Deze keer vier ik mijn verjaardag op de zondag voor mijn werkelijke verjaardag die 12 september is. Reden is omdat mijn broer(tje) 11 september terug naar zijn huis gaat na een vakantie hier in nederland. Hij woont in australie en ik wilde graag dat hij er nog bij was.

Dus zaterdavond, kids naar bedje om 19uur en ik ga starten met 2 appeltaarten bakken.
Ik vond het wel leuk om er een blog over te maken en te laten zien wat ik doe om deze heerlijke lekkernij op tafel te krijgen.



Ik begon natuurlijk met het klaarzetten van alle ingredienten.


 Mooi alles klaar voor de start en mixen maar.
Alles samen
Deeg kneden met de hand




Deeg klaar
Springvorm invetten 




Deeg in de springvorm plaatsen
Appeltjes snijden



Walnoten erbij
Kaneelpoeder erbij
Vulling erin doen

Gevuld met appeltjes



De kruimel erop
Klaar voor de oven


Kinderappeltaartjes maken
Klaar voor in de oven


Zo dat was nogal een werk zeg 2 taarten en 3 minitaartjes maken. Wilde morgen niet meer bakken en lekker uitslapen dus daarom deze avond alles gedaan. Ben om 19.10u begonnen, 20u ging het in de oven en om 21.30u was alles klaar incl de kleine taartjes.

Lekker bakken in de oven



Het resultaat is weer heerlijk. Morgenmiddag gaan we lekker smullen met slagroom erop.
En de 3 kids waaronder mijn eigen 2 kinderen zullen ook lekker smullen denk ik.

Net uit de oven gehaald jammie 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten