dinsdag 3 september 2013

Bolderkar project

Vorige week heb ik een oude bolderkar gekregen en heb besloten deze op te gaan knappen. Het onderstel van ijzer met luchtbanden was nog helemaal goed en hoefde geen onderhoud.
Het hout daarentegen dat was helemaal vergaan (de zijborden) en was niet meer te redden.

Op naar de bouwmarkt voor nieuw hout op maat te laten zagen en verf. De onderplaat en de korte zijborden waren nog in goede staat en die hebben we hergebruikt. Alleen de zijborden hebben we vervangen en de latjes. 






Vandaag aan de slag gegaan met schuren en de eerste laag erop gezet. Lime groen basisverf met wat terpetine gemengd. De verf zuigt bijna meteen in het hout maar daarom we de eerste laag als basisgrondverf erop hebben gezet. Laag 1 zit er dus vandaag op :D 



Donderdag gaat laag 1 aan de achterzijde erop want alles tegelijk verven heb ik maar niet gedaan om geen knoeiboel te krijgen. Laag 1 dus as donderdag in de planning. Laag 2 komend weekend en als alles goed meezit dan hoop ik dat na die grondlagen de definitieve verf erop kan. 

Helaas door het weer duurt het een tijd voor de verf droog is. Elke keer als de verf gedroogd is doe ik er een volgende laag op die weer moet drogen.
1 lag duurt 4 dagen :S niet normaal meer... maar ja met deze temperaturen en geen zon en mist vocht enz zal ik pas weer een update posten als alle lagen erop zitten :D Ik ga verder verven op de zolder waar het warmer en droog is. De bolderkar komt zeker af voor de lente volgend jaar.

....blijf mijn blog in de gaten houden om te zien hoe de bolderkar uiteindelijk gaat worden en voor meer van mijn projecten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten