vrijdag 6 september 2013

Hotfixen Patroon T-shirt meisje ontwerpen

Aangezien er veel mensen zijn die graag willen weten hoe ik mijn hotfixshirtjes maak dacht ik eraan om deze te bloggen. Hotfixen doe je met hotfixsteentjes, een pick-up houtje met plaksel en transferfolie waarop je de steentjes plakt voor je ze vastzet op het shirt.

Voor dit blog heb ik 2 shirtjes genomen die ik voor een klant maak. De shirtjes heeft ze zelf aangeleverd en ik maak er een patroon voor die de klant zelf heeft uitgekozen op http://www.glittermotifs.nl/c-381355/gratis-motieven-database/



Dit patroon heeft de klant gekozen en heb ik een naam bijgezet en in spiegelbeeld uitgeprint natuurlijk.



De eerste stap is alles klaarleggen.

U heeft nodig voor het patroon:

- transerfolie
- hotfixstenen ss6 (2mm) en ss10 (3mm) diverse kleuren
- pick-up pencil of stokje met plakspul (soort van kauwgom)
- een schaar
- een uitgeprint patroon (let op in spiegelbeeld bij teksten enz)

Het uitgeprinte patroon leg ik op tafel en zet ik vast met 2 stukjes transferfolie die ik als plakbandje gebruik.
Het witte deel van de folie haal je eraf e n dan  leg je het doorzichtige deel van de transferfolie op het patroon met de plakkant naar boven.

Dan ga je de hotfixstenen 1 voor 1 met de hotfixzijde (de onderkant) naar boven toe neerleggen op de plekken waar je deze wilt hebben. Zo volg je het patroon en plaats je de juiste kleuren en maten stenen op de juiste plekken.

Hieronder zie je dat ik al een deel van de hotfixstenen heb gelegd in de cirkel.




Ik heb 2 patronen gemaakt deze week met dit model. Eentje zoals hierboven en de andere iet u hieronder.
Wanneer uw patroon helemaal klaar is en alle hotfixstenen op hun plek geplakt zijn (zie hieronder) dan doet u het witte deel wat u hiervoor van de transferfolie afhaalde terug op de transparante folie. Zorg ervoor dat de gladde kant aan de plakkant zit en niet de ruwe kant.


Wanneer u beide delen van de folie weer samen heeft dan kunt u het patroon rustig en voorzichtig aandrukken zodat alles weer aan elkaar zit en de steentjes geen kant meer uit kunnen.

Hieronder ziet u het uiteindelijke restultaat van een patroon maken op transferfolie.

Alle patronen samen


















Hou mijn blog in de gaten voor updates en meer hobbieprojecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten