dinsdag 22 oktober 2013

Halloween plateau tafel


Halloween plateau:


Het is weer bijna halloweentijd en ik had al at spulletjes gehaald bij verschillende winkels om in huis te gebruiken. Ik had in de kast al jaren een bruin dienblad staan wat niet mijn kleur is en ik eigenlijk weg wilde gooien omdat het in de weg stond nu. Ik besloot om deze een andere uitstraling te geven . Bruin is mooi maar wel in de tuin en niet in mijn huis. mijn kleurtinten zijn zwart,wit,rood en eiken en daar kan echt niet deze kleur bij kijk maar eens hoe het eruit zag voor behandeling.... 


Geef toe... het is niet moeders mooiste en zelfs een tikkeltje ouderwets die kleur haha.

Ik besloot hem lichter te maken en behandelde het dienblad met Gesso ipv zijdeglans of hoogglans. Dit om een speciaal effect te krijgen. De Gesso komt van de action mocht er interesse voor zijn :D

Eerste laag Gesso erop

Klaar voor gebruik

Na 2 lagen was het dienblad al naar mijn smaak en kreeg het een mooie whitewash uitstraling. Je kan hem daarna nog aflakken in een kleur die je wilt maar ik hield het zo ivm die mooie uitstraling.

Daarna was het nog vullen natuurlijk met leuke themadingetjes gekocht bij de zeeman en de action. Gezien het nu oktober is gaan we voor ene halloween thema tot en met 31 oktober natuurlijk. Daarna kan ik hem nog aanpassen aan sint, kerst, oud en nieuw en pasen enz. Heerlijk om productief te zijn.

In totaal ben ik 2 dagen bezig geweest hiermee om hem helemaal af te krijgen.

Het eindresultaat:



De neppompoen en de kleine ronde pompoenetjes zijn lampjes. Dit is een daglichtfoto en de avondfoto met verlichting zal ik snel posten hier. Ben er zo trots op en hij is helemaal in thema en staat gezellig op mijn salontafel in de woonkamer.

Blijf mijn blog in de gaten houden voor meer knutselprojecten en hobby ontwerpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten