woensdag 13 november 2013

Waxinelichtjeshouders maken van potten

Sfeerlichtpotjes:

Per week gaan er hier ongeveer 3 potten appelmoes doorheen bij mijn man en kids. Zonde om weg te gooiten en ik wilde ze omtoveren tot waxinelichthouders.

Gesso primer, acrylverf en wat stickerfolie in de aanslag en gaan met die banaan.
Als eerste alles natuurlijk goed ontvetten met glassex voor je begint. Daarna knipte ik een hartvorm uit van plakfolie die ik op het glas plakte. Met de primer maakte ik de eerste basislaag erop.


De truck om ze zo netjes eruit te laten zien is om de eerste laag dun erop te zetten. En het belangrijkste is met de zachte kant van een schuursponsje deppend de primer erop zetten. Deppen deppen en deppen dus. Dan krijg je een mooi egaal resultaat. De bedoeling is dat het dorschijnend blijft en daarom zet je ook maar 2 lagen erop. Je kan besluiten 2 lagen primer en dan is je pot krijtwit of je doet er een laag verf op in een kleurtje. Ik koos voor een primer waxinelichthouder en eentje met rood.

Het geplakte hartje haal ik eraf als de laatste laag erop zit en deze nog nat is. Dan trek je er niks extras mee af en je ziet meteen het eindresultaat van de vorm.







Op de witte waxinelichthouder heb ik van raffia nog een rood en groen lint omheen gedaan. Dat kerstgevoel gaat eraan komen en ik besloot om eraan toe te geven. Doe eens gek he.. rood en groen dus.







Bij de rode versie besloot ik om er een wit met groen raffia lint om te doen en heb 3 hartvormen gebruikt hierop. Om de randen heb ik strasssteentjes gezet om het nog iets specialer te maken. Goed gelukt moet ik zeggen.


















Het eindresultaat:


Overdag was het resultaat al erg mooi zoals
je ziet op deze foto  maar het eindresultaat in het donker met de waxinelichjes aan is nog veel spectaculairder.











WAUW.....echt WAUW













Kijk voor meer projecten op mijn blog en blijf mijn blog in de gaten houden voor meer updates en projecten.

Creadoe ze allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten