woensdag 13 november 2013

Kerstmis flessen project

Kerstmis flessen:


Een tijdje geleden begon ik met een aantal flessen te bewerken met gesso en deze dan te verven in een kerstkleur zodat deze als tafeldecoratie konden dienen.
   
Ik begon natuurlijk met de basis van de wijnflessen die groen en bruin glas hadden.

Eerste laag altijd de primer gesso erop. Dit is een hechtingslaag waarop je verder kan werken. Heel erg goed voor glaswerk echt een geweldige uitvinding. 






 Daarna pakte ik mijn hete lijmpistool en heb er de lijm opgeschreven. Je drukt de lijm uit je pistool en dan leg je als het ware de lijm goed op de fles. De lijm is snel droog en hard dus werk precies en zet de tekst er meteen goed op. Je mag best zien dat het handwerk is dat vind ik juist iets extra's geven ipv al die perfecte letters.





Bij alle flessen doe je 1 laag gesso erop als basis. Daarna kies je hoe je verder wilt gaan. Aangezien ik er een aantal in zilver wilde spuiten besloot ik die als 2de laag de witte gesso met een drupje zwart erdoor gemengd erop te zetten. Eentje liet ik wit en de opa en oma flessen besloot ik zwart/wit te maken zodat het een setje werd en koos ook voor een groene en rode fles voor kerst.




Het eindresultaat:






Als laatste nog een laag blanke lak erover zodat je de flessen af kan doen met een vochtige doek.

Deze flessen schitteren op de tafels als decoratie of op een vensterbank voor het raam.
De flessen verkoop ik voor € 7,50 per stuk ongeacht welke versie je wilt.

BLijf mijn blog in de gaten houden voor meer projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten