zaterdag 19 oktober 2013

Schoolkrijttafeltje gemaakt

Tafel met schoolbordvinyl:


Ik zag op internet dat er schoolbordvinyl te krijgen was en dat heeft mij tot een superleuk idee gebracht.
Ik heb in de woonkamer een rode standaard kindertafeltje staan wat ik eens bij ikea heb gekocht en besloot deze om te toveren tot krijttafel voor de kids.

Het saaie tafeltje zag er voor bewerking zo uit:

Rood en kaal en gebruikt natuurlijk.

Ik besloot een leuke rand te maken in het schoolbordvinyl en ontworp een potlodenrand.
Deze liet ik de carmeo uitsnijden en toen kwam het ergste werkje van alles wat ik ooit met de cameo gemaakt heb. De stukjes eruit halen van de potloodjesrand. Wat een werk... en wat een plakspul al die kleine stukjes. Ben in totaal 2 uur !!!! bezig geweest om alleen maar de stukjes uit de 2 vellen te peuteren. Ze bleven zo aan je hand en haaknaald plakken dat je ze 1 voor 1 moest verwijderen en dan van je vingers af moest peuteren. Wat een werk... volgende keer GEEN patroontjes eruit snijden :P haha.

Samen met mijn man het vinyl geplaast omdat deze 2 delen te groot waren om alleen de monteren.
Al met al ben ik er totaal bijna 3 uur mee bezig geweest OMG... dat is me toch erg lang hoor. Maar het resultaat is ernaar :D daar deed ik het voor.

Eindresultaat: 




 Alles wat zwartgrijs is is het schoolbordmateriaal en wat rood is de tafel.
HEt printje van potloden is super geslaagd.

Blijf mijn blog in de gaten houden voor meer creaties en meer.
Abonneer je op mijn blog en volg mij vanaf nu altijd.

2 opmerkingen:

  1. Dankzij jou heb ik nu ook krijtvinyl besteld bij Hanneke ;-)
    Geweldig projectje van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt geweldig materiaal en ook mooi te snijden. Het plakt alleen heel erg dus alle stukjes eruit pulken is een werk maar het loont zo :D Ik denk dat ik volgend jaar een deel van een muur ga bestickeren of verven (verf is mindere kwaliteit hoorde ik) zodat de kinderen kunnen muurkrijten haha. Nu snappen ze nog niet waar ze wel en niet mogen krijten als ze op dat ene stukje muur wel mogen.

      Verwijderen