zaterdag 12 oktober 2013

Kraampakket meisje

Kraampakket meisje :



Er is een kleine dame in onze familie geboren en bedacht me dat het wel erg leuk is om hier met de cameo wat voor te maken. Ik had al een mutsje gehotfixt en besloot er een shirtje bij te maken met de naam vna het meisje erop. een beetje gezocht wat ik zou nemen bij de naam en gezien de mama een rockchick is koos ik voor de tekst: Nikkie rocks.




En dan het woord rocks in de letterstijl ervan natuurlijk.
In de silhouette studio flink aan de slag gegaan met ontwerpen en passend maken en toen alles gereed was heb ik het patroon in spiegelbeeld op flexfolie uitgesneden.

Daarna gemonteerd op het shirt eerst de kleur goud metallic en toen de roze delen 1 voor 1 zodat ik de controle hield over waar de wamte kwam. Ik strijk het patroon erop net zoals ik sommige patronen van de hotfixstenen erop zet.Enige verschil is dat ik bij de flexfolie geen bakpapier ertussen gebruik maar rechtstreeks op de flex zit om te verwarmen.

Shirtje is klaar .



Daarna wilde ik nog wat extra's erbij doen en had op internet bij iemand anders op haar blog een waslabel gezien die ze zelf had gemaakt. Ik pakte de software er weer bij en selecteerde in de bibliotheek een label met een geschulpte rand. Via google heb ik wat icoontjes van wasinstructies gepakt en hier van een snijpatroon gemaakt. 

Label check
Wasinstructies check

En toen heb ik voor het eerst de sketchpennen gebruikt!!! Wow wat een superdingen.
Ik heb met de sketchpennen aan de binnenzijde 2 teksten neergezet. 
Wasinstructies en binnestebuiten wassen. Altijd handig en nodig om dat te vermelden.

Bij deze het eindresultaat :





Hou mijn blog in de gaten voor meer info en projecten.
Voor meer info over hotfixen klik dan HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten